zaszalay.pl

Gry dla uczniów o ekologii i cyklach życia

Październik 22, 2017 Gra miejska 0
gra o ekologii

Wróbel gra

 

A post shared by lgvinh (@lgvinh) on

Podziel dzieci jako nasiona, wróble, wróble jastrzębie i łowcy, w zależności od liczby uczestników. Wróble (machając rękami „krótkimi”) ścigają nasiona, które również zamienią się w wróbla, jeśli zostaną złapani. Wędrowcy jastrzębi (z „długimi” ramionami) ścigają wróbla, które zmienią się w jastrzębie wróbla. Myśliwy strzelają do jastrzębi wróbla, dotykając palcami – potem stają się nasionami (mając ramiona blisko swoich ciał i skakać w jednym miejscu). Gra może być modyfikowana w zależności od tematu. Jeśli pracujesz z wodą, cykl życia może składać się z glonów zielonych, wspólnego karalucha, szczupaka północnego i morskiego.

Jak można zmienić grę, aby osiągnąć równowagę? W Szwecji jastrzębi wróbla nie są zastrzeleni przez myśliwych, ale prawdopodobnie umierają naturalną śmiercią, taką jak starzenie się. Może myśliwy może być zilustrowany śmiercią.

Elfy

 

Połowa klasy to elks, druga połowa to las (środowisko życia). Uczniowie, którzy wybierają las, wybierają się na jedzenie, schronienie lub wodę. Elli pokazują to, czego chcą, kładąc dłonie na brzuchu, jeśli chcą żywności, kładąc kciuk w ustach, kiedy chcą wody i wkładając dłonie jak dach nad głową, jeśli chcą schronienia. Las robi te same znaki, ponieważ ma żywność, wodę i schronienie do zaoferowania elksów.

Elfy powinny stać przy jednej stronie pola, a las powinien stać po drugiej stronie, opierając się o siebie. Łosie decydują, czego potrzebują (jedzenie, itp.) I pokaż się ze znakiem. Las wybiera jedzenie, wodę lub schronienie, a także pokazuje się ze znakiem. Na sygnał, elksa obraca się i biegnie do dziecka z odpowiednią oznaką ich potrzeb, tzn. Las pozostaje nieruchomy. Łodzie, które nie będą w stanie zaspokoić ich potrzeb, muszą pozostać po stronie lasu, podczas gdy elki odkrywają, że ich dostawa zabiera go z powrotem do ich boku, a tym samym zwiększy populację elk. Las, który nie przyjmuje łosia, powinien pozostać lasem, dopóki nie zostanie wzięte przez łosia. Omów, jak trzy czynniki środowiskowe mogą regulować populację łosia. Gra może być również dodana przez np. łowca, który próbuje złapać łokieć, podczas gdy szukają „swoich potrzeb”. Łowca biegnie z boku, a gdy łupy zostają złapane, stają się myśliwiecami. Wilk może pochodzić z drugiej strony i gonić elfy.

Myśliwy nie wolno strzelać wilkowi, ponieważ jest chroniony, ale jeśli tak się stanie, myśliwy kończy się w więzieniu, tj. Musi opuścić pole.

Gra ptasia (alternatywa dla elksów)

 

A post shared by Anne Lapanouse (@annelapanouse) on

Zamiast być elksem dzieci to ptaki szukające schronienia / gniazd, żywności lub wody. Proces jest taki sam jak w łosie. Jeśli ptak znalazł wodę, „osoba wodna” idzie za nim i stanie się ptakem w przyszłym roku (następna runda). Po kilku latach / rundach można zobaczyć, w jaki sposób populacja zmienia się w zależności od pojemności, to znaczy wielkości populacji gatunków, które środowisko może podtrzymać. To dobry wstęp do dyskusji, np. jak zmiany naszego krajobrazu mogą wpływać na możliwość hodowli ptaków.

Spadochron

W większości szkół znajduje się spadochron, który może być wykorzystany do ćwiczeń współpracy. To ćwiczenie może służyć jako wprowadzenie lub przegląd tematycznych prac nad oceanem.

Wszyscy stoi w kole i trzyma spadochron. Zacznij od spuszczania spadochronu na falowany ocean. Daj wszystkim uczniom w kręgu liczbę, 1-5. Uczniowie z numerem 1 to kamienie, numer 2 to torby pęcherzyków, liczba 3 to amfipody, liczba 4 to okoń, a numer 5 to szczupaki północne. Opowiada się historię, w której kamienie pokryte są rocznymi glonami; to wszyscy, którzy są kamieniami powinni puścić spadochron, a historia kontynuuje. Pęcherzyki pęcherzyków niech się puścić, gdy wszystkie jaja nie będą mogły przyczepić się do kamieni dłużej, amfipody, kiedy nie będą już mogły schronić się w bladderwach i okoń, kiedy nie mogą już znaleźć pożywienia. Na końcu, gdy pozostają tylko północne szczupaki, sytuacja jest bardzo napięta, a nawet trudno trzymać spadochron. W tym momencie możesz zakończyć ćwiczenie i porozmawiać o tym, co się nie udało, a może wszyscy nagle przemienią się w biologów morskich z zadaniem ratowania oceanu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *